Lucia och lite tankar

Jag och Anton firade lite Lucia i morse.
Med lite Luciasånger så åt vi lussekatter
och myste på lite.
Nu är det inte långt kvar till julafton.
 Anton berättade att han egentligen inte önskade
sig något.Jag frågade varför då svarade han att
det finns så många barn som svälter i världen,
så han tyckte det var orättvist.
Han är så klok och tänkande ibland.
Så vi ska ta och skänka lite pengar  till bättre behövande
nu till jul.Då får han känna att han har gjort något för de
fattiga och svaga.Sen kan han nog ta emot julklapparna
med gott samvete.

Fick ett mail av min pappa idag,kände mig så
glad för det.Tack pappa.
Jag älskar dig trots de 30 mil som skiljer
oss åt.Ibland krävs det så lite för att göra
någon glad.

Sänder er alla läsare en lucia som ska lysa
för er i vintermörkret.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad fint gjort av din son... kanske Faddergalan ikväll är något för honom och givetvis för alla andra med. Ha de gott vännen och låt Lucian lysa på Er också.

2008-12-13 @ 21:30:20
Postat av: ikna

Tack vännen.

2008-12-13 @ 21:59:53
Postat av: linda ruda

Hej på er ALLA!! Vilken fin blogg du har nu gumman!

Saknar er!

Hoppas ni kryar på er nu så ni kan komma nån gång..

Puss&Kram..

2008-12-16 @ 13:13:52
URL: http://lindaruda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0