Lite funderingar!

Varför jag har varit borta härifrån är att jag inte mått så
bra helt enkelt.Utåt sett är jag glad och kan umgås med folk.
Men inom mig har jag haft och har fortfarande kaos.
Försöker att ha så mycket tid med min dotter och barnbarn
innan dom flyttar till Helsingborg om tre veckor.
Det gör ont i varje del i kroppen av tanken att dom ska bo
närmare 100 mil härifrån.Sen spelar det ingen roll att dom säger
att "vi" kommer tillbaka om ca 1 år.Ett år utan min dotter och barnbarn.
Jag vet att dom måste flytta. Men dom kan väl lämna lilla "Tilly" här. =)

Nog surrat om det...Hur som helst älskar jag dom så otroligt mycket.

Har fått besked om att jag har åldersdiabetes så nu måste allt sött läggas på hyllan.
Tommy och hans söta flickvän Erica kom hem i tisdags efter skolavslutningen
på Ålsta folkhögskola i Fränsta.Erica åker hem till Åland på söndagmorgon,
men kommer tillbaka till gatufesten och stannar då en vecka.
Troligtvis så kommer hon tillbaka till hösten.Vi hjälper henne under tiden att leta efter ett jobb
till henne.Under tiden ska Tommy leta efter en lägenhet.

Måste berätta en lustig grej som hände för ca en vecka sedan.
Det började för 10 år sen att jag sökte jobb som personlig assistent till en flicka
på 11 år.Förra veckan ringde en tjej från" din assistans" här i Sundsvall och frågade
om jag var  intresserad av detta jobb?????? Jag sa att jag hade varit sjukskriven i 10 år.
Handledningen på vissa jobb tar tydligen lång tid.Flickan är inte 11 år idag utan 21.
Ja man blir fundersam.Visst jag är intresserad men alldeles för dålig i min kropp.

Jag och Anton var upp till Härnösand till en logoped som testade honom
under en hel dag,allt pekar på att han troligtvis är dyslektiker.
I höst ska han få ett datorprogram till skolan som är anpassa till en dyslektiker.
Du ska se gubben att allt ordnar sig för dig.

Kram på er alla som fortfarande orkar besöka min bloggsida.

Kommentarer
Postat av: josephine

VAD? Ringde dom om jobb NU? Lustigt! Du vet att vi kommer skna dig oerhört mkt oxå... Kramar

2009-06-02 @ 22:21:16
URL: http://joxzephine.blogg.se/
Postat av: Ulla

Hej Anki, kikar in här nu,var ju ett tag sen.

Susanne har ju bytt till blogg.se så jag tänkte också göra det. Men jag tyckte inte om sidan. Vet inte alls hur den fungerar så jag avregistrera mig efter ett par dagar, då är: bloggagratis.se mycket lättare.

Kanske om du registrera dig där så skulle du tycka det var roligare att blogga också.

Men du gör givatvis som du vill.

Välkommen att kika in hos mig när du vill.

Kramen på dig gumman,

Ulla

2009-06-07 @ 11:55:09
URL: http://ladyinblue.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0